Thursday 6 October 2011

Corat-coret ku

Baru2 ni kami buat steamboat.. ingatkan tk cukup tp 
berlebih-lebih..itula namanya rezki.
Sejak bertukar ke HQ ni kerja memangla kurang berbanding tempat kerja lama aku dulu di SKH KLIA.
Sampai time nak balik pun ada ajer lg kerja... tak hbs hari ni sambung lg esok...dan esok...dan esok... dan begitu la seterusnya..

Tp sejak dok di HQ ni tiada lg ganguan deringan telefon, tk perlu lg melayan kerenah pelanggan yg mcm2 ragam. Ada yg marah2, ada yg merayu-rayu,ada yg sampai menangis-nangis dpn aku.. but.... terpaksalah berhadapan dgn itu semua sbb dah tugas kita kan... Wlu kena marah sekalipun jgn tarik muka.. klu boleh senyum,,,senyum dan senyum jer ler.. Budi bahasa budaya kita..  Tp kan.... pengalaman bekerja kat sana org
puteh la paling bersopan santun sekali... ckp pun baik jer... tp yg banyak songeh nak tau org apa??? org M'sia ler.. nak2 org kita.. sabor jer ler..
Sejak dok di HQ ni
 ain pulak ceritanyer...  Dulu layan kerenah pelanggan kuarantin tp sekarang melayan kerenah kawan2... opss bkn kerenah yg tk elok..  Sejak aku ada kat sini diorg suka buat mkn2 pulak... Meja aku dah jd port melepak smbil menjamu selera. so saper yg terasa lapa leh la dtg kat meja aku.. Untuk Event yg besar2 sikit pun kitaorg dah ada port special " Persiaran Laluan Tikus". Tempat nih hanya geng2 tikus kat opis tu je yg tau.. Anyway aku suka buat makan2 nih,, time mcm ni la dpt merapatkan hubungan bersama kwn2.. Diorg nak mkn aper ckp aje,, aku bole tolong masakkan tp budget kena tong-tong la sorang sikit..
Kawan aku yg namanyer nox Liza tupun rajin masak.. pandai dia masak...sedap... Aku pun sebenarnya bukan la pandai sgt masak,, asalkan ada rasa sudahhh..



Ni pulak masa buat mkn2 sambut hari raya. pakat bawak
sorang sikit, lama2 penuh meja, itula muafakat namanya


bersama kawan2

3 comments:

  1. ooo kalau lapar pi tempat kak ida ye..ooo pasni nak terjah tempat kak ida lah bila lapaq...tak maula kuih raya dah..buatla kuih lain plak..

    ReplyDelete
  2. ari nie ader apalak.. dah lapo dah nie...

    ReplyDelete
  3. da nanti nak cucuq udang..senin..senin...hahahahah

    ReplyDelete